Mainau

Sista dagen på min resa är av lugnare tempo och vädret känns inte vara med oss påsamma vis längre. Det regnar på morgonen när jag äter frukost men prognosen visar att det kommer vara uppehåll när vi är på dagens utflykt blomsterö Mainau. Mainau är en ö på 45 hektar i Bodensjön som Lennart Bernadotte ärvde och fixade till en turistattraktion

Efter frukost tar jag en liten promenad i Konstanz och går in på CIA klädbutik, ser massor av klänningar som jag kan tänka mig men det finns ingen plats i resväskan.

Vid klockan 10 checkar vi ut och bussen tar oss till Mainau, det tar15 minuter. Vi går tillsammans till början och vår  guid Åsa berättar massor om alla växter. Vi går in i fjärilshuset och här vimlar det av fjärilar, en del av dem är stora som småfåglar, jättekul. Det är svårt att fånga dem på bild tyvärr och när de sätter sig ner slår de ihop vingarna.
Efter fjärilshuset skingras vi för att gå själva och min nyvunna väninna från Linköping Monica och jag hänger ihop. Vi är ganska lika och gör allt enkelt för varandra på något sätt, vi trivs jätte bra tillsammans. 
Det är lite kallt och blåsigt idag men vi får vara nöjda med att vi haft bra väder hela veckan och nu kommer regnet lagom till att Monica och jag sitter inne på en resturang och hinner dra bort till vi är färdiga.

Får lägga bilder separat i nästa inlägg för nu är det något som inte funkar 😳


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0