Äventyr med oväntade händelser

Befinner mig nu i Elbasan som ligger i Albanien. Resan hit gick bra men en del oväntade händelser dök upp.

Jag åkte upp till Arlanda i fredagskväll och sov över efter som flyget gick på tidig förmiddag med ett byte i Wien. Skönt att vara på plats när jag är ensam och ha gott om tid.

Incheckning på Arlanda gick fint och jag satt vid gaten i god tid. Sedan började bli lite konstigt vid gaten. Informationsskärmen var svart och tiden gick. Efter att ha suttit helt lugnt med en kopp kaffe och avgångstiden började närma sig tänkte jag att nu måste jag nog kolla lite. Får då se på stora informationstavlan att de bytt gate. Jag fick springa och knuffa mig fram 🤪. När jag kom fram till gaten hade de inte börjat gå på ännu men var på gång. 

När jag sedan pratat med andra var det fler som suttit fel och som fått springa, lite märkligt att de inte ropar ut att det är ändrat. Nu var planet försenat så vid bytet i Wien blev det ingen väntetid utan bara ta sig till gaten och boarda. 

Framme i Tirana samlas gruppen som jag ska ha som sällskap och reseledaren. Vi åker nu från Tirana och ska till Elbasan som ligger cirka sex mil bort. 
På vägen gör vi ett stopp för att få lite i oss och vi bjuds på vin och raki. När vi sitter på den här restaurangen känner vi plötsligt hur allting skakar, jättekonstig känsla. Vi blir snart informerade om att det är en jordbävning. Vi känner även av ett efterskalv. Inga skador där vi var men det skulle visst blivit en del ute vid kusten.
Vi är nu mätta och fortsätter mot vårt hotell.
(null)

Hotellet är nytt och pampigt,



(null)

Jag får ett dubbelrum fast jag bara ska ha enkel. Vi går sedan ut och äter en på tok för stor middag. Verkar som Albanerna äter väldigt stora måltider. Vi fattade inte heller att det vi först fick var bara förrätten och alla åt rejält av det. Sedan kom det in grillade stora biffar med grillade grönsaker och potatis. Sedan efterrätt men den tackade jag nej till.
Sov sedan gott på natten.

  (null)

(null)

(null)

...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0